середа, 1 травня 2024 г.
Підводні камені надання обласним радам повноважень щодо законодавчої ініціативи

Підводні камені надання обласним радам повноважень щодо законодавчої ініціативи

Олексій Дорошенко

Генеральний директор Української асоціації постачальників торговельних мереж

Яскравим прикладом того, що деякі питання необхідно передавати на рівень місцевих влад, слугує приклад Закону №3149 щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу алкогольних напоїв, який був прийнятий Верховною Радою 22 березня цього року. За ним повноваження щодо встановлення часу продажу алкоголю в магазинах передали місцевим радам. Так закінчилася кількарічна епопея, яка почалась із заборони торгівлі алкоголем у нічний час Київрадою.

Антимонопольний комітет, втрутившись в це питання в суді, оспорив цю заборону, оскільки таких повноважень на місцях не було. Але столичні депутати знов прийняли аналогічне рішення. Ситуація була патовою доки  Верховна Рада не надала повноваження приймати такі рішення кожному населеному пункту окремо. Таким чином, багаті населені пункти, які зацікавлені в спокої в нічний час, введуть заборону торгівлі. А ті, що зацікавленні в наповненні місцевого бюджету, дадуть можливість продавати алкоголь.

Читайте: Україна повинна надати право законодавчої ініціативи обласним радам та Київраді

Як сьогодні необхідні для областей законодавчі ініціативи потрапляють до народних депутатів? Україна періодично змінює виборчу систему, тому змінюється й плідність співпраці Верховної та обласних рад. Коли вибори відбуваються з пріоритетом у бік політичних партій, то ради різних рівнів мають тісний зв'язок. Але все одно у деяких регіонах значна кількість депутатів представлена не парламентськими партіями. Тому необхідні для регіонів законопроекти не можуть потрапляти по партійній лінії до парламенту. Якщо ж виборча система знову зміниться, то зв'язок між “будівлею під куполом” та країною знов стане слабким.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Верховна Рада України VII скликання, яка ганебно проголосувала за диктаторські закони 16 січня 2014 року, менш ніж за тиждень потому внесла зміни до Конституції. Цими змінами ст.93 Конституції передбачалось, у тому числі, закріплення  права законодавчої ініціативи лише за Верховною Радою, Президентом та Кабінетом Міністрів України. Також було прописано, що законопроекти, визначені Президентом України як невідкладні, розглядаються Верховною Радою України позачергово. Тому розширення кола суб’єктів, яким надається право вносити законопроекти, можливо лише за відповідних змін до Конституції.

Цей процес не за горами, оскільки навіть назви таких областей, як Дніпропетровська та Кіровоградська, необхідно змінювати у відповідності до закону про декомунізацію. По кожному питанню змін Конституції свої висновки буде надавати й Конституційний суд, який перевірить їх на  обмеження прав і свободи людини і громадянина.

Сьогодні у центральних органів виконавчої влади є побоювання, що можливість вносити законопроекти місцевій владі призведе до внесення в сесійний зал законопроектів щодо виділення грошей окремими територіями на окремі проекти, наприклад, фінансування будівництва школи або ліквідація наслідків екологічного лиха. Тому центр прийняття рішень зміститься до парламенту.

Тому це процес довгий. Але навіть шлях у тисячу кілометрів починається з першого кроку.

Олексій Дорошенко, генеральний директор Української асоціації постачальників торговельних мереж

KиевVласть

Теги: новости киевской области, президент, децентрализация, парламент, правительство, алексей дорошенко, законодательство, законопроекты

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.