Все разделы
Новости
Тексты
Территория разума
Слухи и сплетни
Стиль
Где в Киеве
Территория разума

Бензинові барони прориваються у королі

8 ноября 2018г. 9:00
  • Михайло Скляр Голова ГО "Асоціація громадського захисту підприємців"

Колись пожартував, що, враховуючи потужність бензинового лоббі в уряді і Верховній Раді, ми будемо продовжувати їздити на бензині в той час, як весь світ пересяде на літаючі автомобілі з ядерними реакторами.

Не буду вживати слово “низькі”, скажу про “ринкові” або “справедливі” ціни на нафтопродукти, які вже давно для українців стали чимось міфічним або казковим. Нічим не обґрунтоване регулярне підвищення цін на АЗС стало звичною нормою, як і те, що ціна формується виключно на підставі картельних змов великих мереж АЗС і береться зі стелі.

Зовсім скоро надія на те, що паливні монополісти зменшать свої цінові апетити може повністю розчинитися у нормах нового закону, який, в разі його прийняття, повністю знищить залишки ринкової економіки у такій галузі як роздрібна торгівля автомобільним паливом.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

5 листопада Кабмін зареєстрував у Верховній Раді розроблений Мінфіном проект закону №9260 “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів”.

Цим законопроектом, серед іншого, пропонується ввести ліцензування роздрібної торгівлі автомобільним паливом та ввести штрафні санкції за роздрібну торгівлю нафтопродуктами без ліцензії в розмірі 250 тис. гривень.

Зважаючи на те, що кілька останніх років неприховано і відверто питання ліцензування цієї галузі лобіюють великі мережі АЗС, можна зробити беззаперечний висновок, що цей механізм державного регулювання буде використаний виключно на те, щоб прибрати з ринку незалежних гравців від малого та середнього бізнесу, які залишаються наразі єдиним стримуючим фактором та єдиною перешкодою для повного підкорення ринку олігархічним паливним картелям.

В разі прийняття такого законопроекту, основні ринкові механізми які заважають ціновим змовам та безпідставному підвищенню цін – вільна конкуренція та вільний доступ до ринків – буде знищено і паливні монополісти отримають можливість для нічим не обмеженого цінового диктату.

“Нелегали”! Таким страшним словом лякають суспільство крупні паливні гравці, куплені ними  корумповані чиновники і деякі “експерти”, маючи на увазі малий та середній бізнес, який вже десятиліттями безпечно працює на цьому ринку і є умовно “нелегальним” виключно через те, що не має достатніх фінансових ресурсів для подолання всіх надмірних бюрократичних перепон, якими всіяна дорога до легалізації.

Більшість так званих “нелегалів” - це добросовісні підприємства, які дотримуються норм безпеки, праці, податкової дисципліни, але не мають можливості сплачувати корупційну ренту, щоб обкластися стосами безглуздих дозвільних папірців, які жодним чином ні на що не впливають, а вигідні лише чинушам, які ці папірці підпільно продають за шалені кошти.

Ось де треба державі докласти зусиль – прибрати нормативно-правовий маразм, який годує корупціонерів та штучно заганяє підприємців у “сіру” зону легальності де вони, знову ж таки, через свій непевний правовий статус, стають об’єктами подальшого постійного корупційного шантажу.

У Кабміні занепокоєні “нелегалами”? Так легалізуйте їх! І тоді не доведеться більше влаштовувати регулярні вистави “ми зараз розберемось, чому знову подорожчав бензин”. Натомість пропонується додатковий корупційний папірець – ліцензія.

Наша країна, з на 80% монополізованою економікою, вперто продовжує рухатись шляхом економічного і соціального самогубства, вбиваючи залишки вільного ринку. Що ж, скоро побачимо, чиї гаманці захистять народні обранці при розгляді цього законопроекту – простих українців чи паливних олігархів.

Батько “грузинських реформ” Каха Бендукідзе в одному інтерв’ю сказав: “Суть грузинських реформ – знищення максимального об’єму регулювання, навіть такого, яке здавалось нам інколи корисним”.

Вільний ринок - єдина запорука розвитку, іншого людство ще не придумало. Шкода, що ці слова не є основою державної економічної політики.

Читайте: Бюджетно-амурська магістраль або наш паровоз…

Михайло Скляр, голова ГО "Асоціація громадського захисту підприємців"

KиевVласть


Теги

Заметки телезрителя: “грязные” войны в наших хит-парадах

  21 ноября 2018г. 12:00
Константин Гродзинский  Журналист

Де взяти гроші Кличку і Гройсману

  20 ноября 2018г. 16:00
Роман Головин  Кандидат наук по государственному управлению

Чи можливий індивідуальний облік тепла в масштабах всієї країни

  20 ноября 2018г. 11:00
Олег Тітамир  Президент ГО “Українська організація захисту споживачів послуг”

Кличко спотворює Володимирську гірку

  20 ноября 2018г. 9:00
Леонід Косаківський  Київський міський голова, голова Київради, голова міської державної адміністрації в 1993 - 1998 рр.

В поисках коммунального сервиса

  19 ноября 2018г. 14:00
Настя Недашковская  редактор «КиевВласти»

Медреформа: навіщо Україна наступає на польські граблі

  19 ноября 2018г. 11:00
Валерий Дубиль  Народный депутат Украины, фракция “Батькивщина”

Продажна земля: вимога європейців чи слід Путіна?

  19 ноября 2018г. 9:00
Роман Головин  Кандидат наук по государственному управлению

Киевское прoисхождение брaвoгo сoлдaтa Швейкa

  16 ноября 2018г. 17:00
Валерий Снегирев  Журналист КиевVласти

Ринок землі: чи є передумови зі сторони власників землі для його формування

  15 ноября 2018г. 17:00
Роман Головин  Кандидат наук по государственному управлению

Привыкание к препаратам – когда, почему и как не перепутать

  15 ноября 2018г. 16:00
Анна Солощенко  Врач-кардиолог высшей категории в Александровской клинической больнице

МОЗ підставляє місцеву владу

  15 ноября 2018г. 14:00
Валерий Дубиль  Народный депутат Украины, фракция “Батькивщина”

Главные причины 500 киевских ДТП в первый день снегопада

  15 ноября 2018г. 13:00
Татьяна Урбанская  Редактор УНИАН

Зима близко: декабрьские выборы в ОТО как предвестник президентской кампании

  14 ноября 2018г. 9:00
Михайло Дяденко  Керівник Центру правового аналізу та дослідження політичних ризиків

Чи вiдповiдає українська дорожня iнфраструктура потребам маломобiльних груп населення?

  13 ноября 2018г. 14:00
Ольга Нос  ГО "Трипільський край", експертка з закупівель

Строительство школ и власть

  13 ноября 2018г. 11:00
Николай Жариков  Главный архитектор Киева 1987-1992 гг., народный архитектор Украины